Cloud Gaming Hub

Перша в Україні Спільнота користувачів сервісів хмарного геймінгу

2023 рік був роком портативної консолі, а 2024 рік буде кращим для неї

Поділіться новиною з друзями

Портативність і легкість доступу, а не графіка чи мікротранзакції, допоможуть врятувати ігрову індустрію, але лише якщо видавці та виробники консолей зроблять стрибок.
Минулий рік став переломним для індустрії ігор. Було кілька дивовижних релізів, які встановлювали тенденції, поряд із руйнівними потрясіннями в галузі, включаючи масові звільнення, закриття студій і зростання витрат на розробку. На початку 2024 року є якесь передчуття, але є принаймні одна річ, яку ми можемо розглянути в купі хаосу 2023 року. Портативна консоль виявилася найпопулярнішим і найкращим способом грати в ігри в дорозі чи вдома. Нова портативна парадигма здатна врятувати ігрову індустрію від розбитого серця, за умови, що великі видавці та виробники консолей підтримають це.

Великі ігрові студії винесли неправильні уроки з розширення мобільних ігор. Вони думали, що гравцям справді подобається платити за кожну функцію, скін персонажа чи міні-розширення. Насправді мова йшла про доступ. Більшість людей мали телефони, отже, більшість з них грали в ігри на своїх телефонах.

Але 2023 рік довів зовсім іншу причину, чому продажі ігор на телефонах все ще більш ніж удвічі перевищують продажі всіх інших консолей і ПК. Це портативність. Це простота доступу. Це можливість налаштування. Вгадайте, які популярні системи мають усе це в купі? Steam Deck і всі його сучасні конкуренти на ринку портативних консолей зробили ігри та розробку ігор набагато доступнішими, і все це на екранах із максимальною шириною 9 дюймів і частотою оновлення менше ніж 90 Гц.

Забудьте про високоякісну графіку, оскільки небагато, але найдорожчі ігрові системи, можуть максимізувати кількість полігонів. Минулий рік був присвячений масштабованості: менше людей запитували, чи достатньо дорогий їхній ПК, щоб запускати найпопулярніші ігри, а більше людей цікавилися, чи може гра працювати досить добре на Steam Deck або Asus ROG Ally. CDProjektRed скористався цим на ранній стадії та змусив Cyberpunk: 2077 працювати напрочуд добре на Steam Deck, і їм це набагато краще.

Понад сім років тому Nintendo зрозуміла, що гравці не обов’язково так дбають про графіку, як про те, як гра виглядає та відчувається. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, можливо, прогинається під старим апаратним забезпеченням Switch, але мало хто намагатиметься стверджувати, що гра не виглядає чудово завдяки своїй палітрі пастельних кольорів. Ця гра була продана 19,5 мільйонами копій по всьому світу, не враховуючи цифрових продажів. Загалом за останні сім років було продано 125 мільйонів портативних консолей, чи вважаєте ви, що Nintendo настільки засмучена, що її апаратне забезпечення не є найкращим?

У той час як невеликі розробники створювали портативні ПК роками, нам знадобилося до кінця 2022 року, щоб великі виробники взяли приклад із найпопулярнішої ігрової консолі останнього десятиліття. Більш важливим є те, що на горизонті 2024 року з’явилося продовження Switch, про яке давно ходили чутки, і, виходячи з того небагато, що ми чули, наступна консоль збереже таку ж портативність, як апаратний хіт останнього покоління компанії.

І все ж Valve нарешті “клацнула перемикачем” на справжню портативну консоль. Зараз Steam Deck — це більше, ніж просто «Switch Pro» або мобільний робочий стіл з екраном. Це власний пристрій, здатний отримати доступ набагато більше, ніж ваша бібліотека Steam. SteamOS на базі Linux все ще дратує з помилками, але емуляція та плагіни виявилися настільки ж універсальними на першому портативному комп’ютері Valve. Тепер, коли OLED Steam Deck із більшим обсягом пам’яті зайняла головні місця в Steam, нове захоплення, схоже на Deck, не вщухне найближчим часом.

І це добре, тому що конкуренція є ключем до успіху цього нового ринку. Основні виробники ПК Asus і Lenovo мають свою першу версію кишенькової консолі зі своїми сильними та слабкими сторонами. Legion Go від Lenovo — чудовий звір з точки зору потужності та загальної ваги. У нього є проблеми, головним чином те, що він занадто великий, щоб бути портативним для більшості людей, але він досить інноваційний зі своїми знімними контролерами, схожими на Switch, і спробами додати FPS-stick для гри в шутери на ходу.

ROG Ally є сильним суперником із кращою продуктивністю за цінами, близькими до Steam Deck, але він програє лише через тривожні проблеми зі слотом MicroSD. Ми сподіваємось, що більше великих компаній зроблять власну частку на ринку портативних консолей 2024 року. Бренд Alienware від Dell продемонстрував свою концепцію UFO три роки тому, і ми хотіли б побачити її знову.

Але не можна забувати й всіх другорядних гравців. Ayaneo має цілу нову лінійку портативних ПК, які справді викликають цей фактор ностальгії за допомогою Sidekick-подібного Ayaneo Slide та «Little Mac» Retro PC AM01. Інші виробники були глибоко в цьому просторі за роки до появи Valve. Нам потрібно, щоб ринок розквітнув.

Найбільші виробники консолей все ще залишаються лідерами кишенькових пристроїв, і вони стримують усіх

Ми не спостерігали настільки великої зміни парадигми мобільних ігор з моменту дебюту оригінального GameBoy у 1989 році. Очевидно, що хоча менші компанії принаймні зацікавлені у форм-факторі портативних комп’ютерівнайбільші виробники консолей все ще тримаються.

Попри те, що Xbox нічого не повідомляв про будь-яке кишенькове обладнання, технологічний гігант Microsoft, здаєтьсязовсім уповільнює свою роль у створенні цих пристроївНатомість увага зосереджена на програмному забезпеченніі це може виявитися виграшною стратегієюКерівники Microsoft і Xbox майже оголосили, що роблять свої ставки на Xbox Game Pass. Сервіс сумісний практично з усіма системами на базі Windows і Android, які на цю мить складають більшу частину ринку кишенькових ПК.

Керівник Xbox Філ Спенсер у серпневому інтерв’ю Eurogamer підтвердив, що Asus ROG Ally є його кишеньковим комп’ютером. Проблема в тому, що Windows 11 є справжньою проблемою для ігрових КПК. Так було вже деякий час, і Спенсер, здається, це знає, написавши у Twitter ще в червні:

«Ми зосереджені на тому, щоб зробити Xbox і Game Pass чудовими на таких пристроях, як Ally… багато чого потрібно зробити».

Цим «що ще потрібно зробити» може бути справжня робоча версія Windows, розроблена спочатку для кишенькових пристроїв. Нещодавно компанія внесла дуже невеликі модифікації, щоб полегшити використання кишенькових пристроїв у додатку Xbox, але нам гостро потрібне щось, що працюватиме, щоб легше запускати такі основні ігрові платформи, як Steam і Epic Games Store. Щось таке просте, як краща сенсорна клавіатура та масштабування інтерфейсу користувача, все ще відсутні. Дико, що ми так довго чекали, не маючи нічого більшеніж балачки від Microsoft.

До того, портативні консолі цього року, такі як Razer Edge і Logitech G Cloud, що розчаровують, зосереджені виключно на сервісах хмарного геймінгу та іграх на Android. Обидва ці пристрої повинні конкурувати зі смартфонами, особливо тому, що контролери смартфонівтакі як Backbone One, набагато дешевші за будь-який повноцінний пристрій. Це свідчить про те, що програмне забезпечення заведе вас лише так далеко, і Game Pass не може змусити його працювати лише без надійного допоміжного апаратного забезпечення.

У Sony був шанс випустити якусь портативну консоль у 2023 році, але компанія згаяла його, створивши поверхневий PlayStation Portal, який не має доступу до хмарних ігор. Однак це не те, що минулий рік не був успішним. У грудні компанія оголосила, що PlayStation 5 перевищила 50 мільйонів проданих одиниць, причому 25 мільйонів частково завдяки поштовху в кінці року із PS5 Slim. Це один із найкращих святкових сезонів сьогодніі Sony повідомила Reuters, що продажі вже відповідають очікуванням.

Ходять чутки, що ми побачимо PS5 Pro наприкінці 2024 року. Тож на цей час Sony, схоже, утримується від будь-яких провалів PS Vita, що цілком зрозуміло для такої великої корпорації. Однак PlayStation ризикує, що Game Pass і бета-версія потокового передавання ігор від Microsoft прийдуть і знищать її.

Цього року було стільки випусків портативних пристроїв, що важко відстежувати. На цьому ринку було кілька переможців і багато тих, хто програв, але принаймні є кілька, з яких можна вибрати. Слідкуйте за новинами на нашому сайті, щоб отримати уявлення про те, скільки компаній, як великих, так і малих, спробували свої сили в кишенькових комп’ютерах, що може допомогти нам зрозуміти, куди, як ми сподіваємосяпідуть справи у 2024 році.

Copyright 2023 © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.